tisdag, juli 08, 2008

Upside Down

Har inte haft tid och ork att skriva på ett par dagar nu. Haft ultramycket att göra på jobbet, börjar känna mig utbränd såhär vid 22årsålder. Jobbet i sig är roligt, och människorna är för det mesta väldigt trevliga, men så finns det några riktiga rötägg som jag har haft äran att ha att göra med.
Besökte rockkvällen på KultUrkraft i torsdags. Var chaffis och körde närmare 20 mil den kvällen... Hade kul, trots att jag blir så jäkla blyg och så var jag den enda nyktra där. Kände för första gången någonsin ett enormt röksug (har aldrig rökt och planerar inte att börja), mest för att få ha något att göra! Det kändes udda. Såhär roligt var det:


En simtur i Kyrktjärn. Det var coolt.

Alex, någon, Magnus och Chrille.

Alex och Magnus i en romantisk pose.

Tidigt på morgonen på järnvägen. Det var riktigt härligt.

Magnus och Alex igen, hand i hand.

Har varit lite rastlös ett par dagar nu, går ut och promenixar och har mig. Vet inte riktigt vad det beror på, kanske något liknande som förra sommaren? Då ställdes ju verkligen hela livet upp&ner. Fast i år är det i miniformat. Förra sommaren blev jag tvärförälskad i en jorden-runt-cyklist, stod inte ut med att ljuga/undanhålla det för min dåvarande pojkvän så jag talade om det för honom, tog en paus över sommaren och insåg att jag inte ville/kunde vara tillsammans med honom så vi gjorde slut i slutet av sommaren. Alla mina reseplaner med honom kullkastades och livet var ganska kaotiskt. Vi kompromissade och reste till Australien tillsammans i oktober, var borta till februari då vi kom hem igen efter diverse tragiska omständigheter på hemmaplan. Hade under denna tid hela tiden trott att båda var på det klara med vad vår relation var och sådär. Jag fick jobb, planerade med S inför sommaren, med festivaler och grejer vi skulle besöka och grejer att hitta på. Precis som tidigare somrar, men som vänner istället. Det han berättade sen, efter att jag var i New York, kom som en överraskning. I år är det nämligen på ett sätt ombytta roller, han har berättat för mig att han fortfarande har känslor kvar och inte kan umgås med mig som vän, alla mina planer blev på nytt kullkastade och på kuppen har jag förlorat min bästa vän. Jag försöker göra det bästa av situationen men vissa dagar gör det bara lite för ont. Då är det tur att vännerna på bilderna här ovanför finns. Ni gör dagarna lite lättare och roligare.

Idag är det summer of -07nostalgi som gäller:


Nej minsann, tänk om jag skulle åka och handla, eller kanske gå och fika lite med min kära mor.

1 kommentar:

Diamond Champagne sa...

OMG hej!
Det var verkligen 1000 år sen! Jag vet inte om du läser det här. Vad roligt att du läste på skunk! Det ska jag med göra någon dag.

Hoppas allt är bra med dig!
/sara