onsdag, juli 02, 2008

Tonight, Tonight

Efter att jag igår fick ösa ur mig lite glädje ska jag idag ösa ur mig lite mindre glädje. Eller, dagen har inte varit dålig, det har den inte, men jag har varit lite ur form. Det har spöregnat och varit soligt omvartannat, för att sedan åska och blixtra under eftermiddagen. Sov väldigt dåligt dessutom, mygg och annat oväsen gjorde att jag vaknade en gång i timmen ungefär, varje gång i samma panik om att jag försovit mig... Sen försov jag mig på riktigt. Har varit några riktiga höjdare idag; familjen med två barn, som när de stod i pling-plongen kändes som åtminstone tio stycken, som jag inte riktigt kunde med. Barnen åt snor och for sedan och pillade på gosedjuren vi har i en korg på disken. Föräldrarna brydde sig icket. Sen kom irländaren tillbaka från sin vandring, han var trevlig och talade väldigt vackert. Så var gamla kollegan tillbaka, hon kan aldrig hålla sig helt borta och det är alltid kul när hon tittar in!

Sen har jag hört både det ena och det andra idag, vissa saker bättre än de andra, men jag blev lite ledsen och kände mig rätt dum där en sväng. Nu är det bättre, efter en helkväll av SingStar i goda vänners lag, hann till och med spela Pictionary och lite Boggle, börjar bli bättre på det nu, faktiskt riktigt roligt! Spela om ni också är Alfapet- och korsordsfantaster. SingStar är riktigt roligt, har sjungit 90s och party ikväll, slutsatser är att Nick Cave är svår att sjunga, och "Girls just wanna have fun" går otroligt mycket snabbare när man ska hinna med all text också.
Nu måste jag sova, annars kommer morgondagen att bli extremt trött.

Idag spelades Smashing Pumpkins på radio (min bror har döpt dom till Smaskiga Pumpor, vilket vid rätt tillfälle är helt rätt namn på dom!), är inte det minsta förtjust i hans röst, men "Tonight, Tonight" ger mig gåshud. Här är den,


Godnatt.

Inga kommentarer: